Tatra 603-2 B5
Marathon de la Route ' 1966
zasloužilého mistra sportu Aloise Marka



Úvod, aktuální akce
Nedávné akce
Alois Mark
Výsledky
Historie
Štramberk 1966
Nürburgring 1965
Nürburgring 1966
Nürburgring 1967
Brno 1966
Fotogalerie
T603-2 B5 historie
T603-2 B5 nyní
T603-2 B5 replika
Jezdci Tatry
Odkazy
Kontakt


Nedávné akce

    Na této stránce se budou postupně objevovat informace z akcí, kterých jsme se s Tatřičkou zúčastnili. Jak ale vše na sebe navazuje tak mi nezbývá než se na začátek vrátit kousek zpět a začít tam, kde skončila závodní historie naší šestsettrojky.

    Na stránce "T603-2 B5 nyní" jste se dozvěděli, jak se Tatra 603-2 B5 Marathon de la Route' 1966 proměnila na civilní T 2-603. Náš děda Alois Mark, ji potom používal k běžnému provozu a hned tak ji někomu nepůjčil. Každou jízdu vždy pečlivě rozvážil, jestli je opravdu nutné s Tatrou vyjíždět. Šestsettrojku parkoval v úzké dřevěné garáži u domu. Na zdech garáže bylo asi osm stříbrných věnců, jeden bronzový a startovní čísla z různých podniků, kterých se zúčastnil (ty naleznete ve fotogalerii).

    Jedna z prvních historek šestsettrojky, která se u nás traduje do dnes je první neoznámené vypůjčení auta dcerami. Někdy v roce 1969, když byl Alois s manželkou Zdenkou v kině, se jeho tři dcery Mirka, Jana a Zdenka rozhodly pro vyzvednutí rodičů před kinem, o kterém neměl jejich tatínek ani tušení. Za volant usedla Zdenka s ještě mokrým razítkem na řidičáku. Do úzké garáže byl kumšt vjet, natož vycouvat do levotočivého výjezdu, nelíznout vrata a minout třešeň. Zdenka to nakonec úspěšně zvládla a holky vyrazily ke kinu. Úžas v tatínkových očích byl značný, pochvaly a poděkování, se však od tatínka dcerky nedočkaly...



Alois Mark vdává svou nejstarší dceru Miroslavu, 17.2.1973




    Mé první seznámení s 8-mi válcem přišlo již v ranném dětství. Respektive to ještě nebylo ani dětství, neboť mou první cestu šestsettrojkou do porodnice ani z porodnice si jaksi nemohu vybavit. Až v okamžiku, kdy jsem začal jevit první známky komunikativních schopností, kam mi ale paměť stále nesahá, takže to znám jen z dědova vyprávění, jsem se zřejmě často "pohyboval" kolem zadní části šestsettrojky a studovat veškeré detaily. Neboť jak líčil děda, když jsme spolu šli jednou po ulici a procházeli jsme kolem zaparkované Škody 100 oznámil jsem mu: "Dědo, to auto má jen jednu tlubku." děda se zastavil a říká: "Jakou trubku?" já na to: "No ty máš dvě tlubky." děda stále nechápavě: "Ale jaké dvě trubky?" a já: "No pzece tam dole." děda se usmál a říká: "No jo máš pravdu šestsettrojka má dva výfuky a škodovka má jen jeden výfuk, všechny škodovky a většina ostatních aut má jen jeden výfuk..."



Moje maličkost v dědově náručí a po boku Tatřičky,
červenec 1974

    Z dob, které si již pamatuji, mám několik vzpomínek na vyjížďky s dědou v šestsettrojce. To byla vždy událost, děda nás (z počátku čtyři vnuky, později přibyl ještě jeden a jedna vnučka) vpustil do garáže, kde to vonělo typickou vůní Tatry. Žádné auto tak krásně nevoní jako Tatra, dodnes nechápu čím to je. Dále nás upozornil, že na auto se mastnýma rukama nesahá, dveře se otevírají za kliku (míval je v garáži vždy pootevřené aby se nedržela vlhkost kolem dveří a nevymačkávalo se těsnění) a zavírají mírným tahem, žádné třískání jako u embéčka! Usadili jsme se vzadu na "vládní sedadlo" a ztraceni v obrovském prostoru nasáli druhou nezaměnitelnou vůni koženkového interiéru, která tam je dodnes. A když usedám nyní již za volant Tatry, stále mi připomíná ty dřívější časy. Pak jsme už jen čekali až děda otočí klíčkem, nejdříve se ozve slabé pískání elektronického zapalování, potom zabublání elektrického palivového čerpadla, zasvištění startéru a konečně se ozve zaburácení osmiválce. Cvakla zpátečka a už jsme couvali z garáže ven, babička zavřela vrata nastoupila na místo spolujezdce nahlásila: "Dědečku zprava dobré" a vyrazili jsme...

... v autě jsme museli sedět, neokopávat sedadla, nešlapat po sedadlech ani bosou nohou a nesmělo se tam jíst ani pít. I přes to jsme se na každou jízdu šestsettrojkou těšili. Děda to moc dobře věděl a občas nás škádlíval: "Kluci nevyměníme ji za Mercedes" a potutelně se usmíval, když viděl naše údivy v očích, kroucení hlavami a překotné: "No nééé, to teda nevyměníme".

    Tolik slov asi úvodem a nyní se již budu snažit o podrobnější popisy jednotlivých akcí.


srpen 1987 klikni Otevírání Masarykova okruhu v Brně
Bývalí českoslovenští závodníci byli pozváni na slavnostní otevření Masarykova okruhu v Brně 1987
2000 - dosud klikni Svatby Tatrou 603
Šestsettrojka jako svatební vůz pro nevěsty i ženichy. Sháníte netradiční svatební auto? Právě pro Vás je tu Tatra 603 se slavnou závodní historií.
15.7.2001 klikni Závody do vrchu Šternberk 2001
MČR Privat sprint automobilů do vrchu 2001
3.- 4.9.2005 klikni 0. ročník setkání pod Trúbou 2005
Článek z motoristického setkání k 35. výročí posledního závodu automobilů na štramberském okruhu.
květen - červen 2006 klikni Příprava na Maratón Závišice - Monte Carlo 2006
Článek o přípravě Tatry T2-603 na dálkovéhý Maratón polohistorických automobilů Závišice - Monte Carlo 2006
19.-20.8.2006 klikni 1. ročník setkání pod Trúbou 2006
Jak si vedla naše T603 v jízdách pravidelnosti na štramberském okruhu se dozvíte v tomto článku.
17.-20.9.2006 klikni 3. ročník Maratónu Závišice - Monte Carlo 2006
Tatra T2-603 po 40-ti létech opět vítězí v Marathonu. Reportáž z dálkového Maratónu polohistorických automobilů Závišice - Monte Carlo 2006
15.10.2006 klikni 6. Závěr sezony Oldtimer Clubu Helfštýn 2006
Krátká reportáž a fotografie z ukončení veteránské sezony 2006 v Lipníku nad Bečvou a na hradě Helfštýn.
21.7.2007 klikni 2. ročník setkání pod Trúbou 2007
Jak si vedla naše T603 na štramberském okruhu ve 2. ročníku setkání pod Trúbou, se dozvíte v tomto článku.
8.-12.8.2007 klikni Po stopách Marathonů de la Route 2007
Tatra T2-603 B5 zpátky na Nürburgringu. Reportáž ze vzpomínkové cesty Kopřivnice - Nürburgring - Spa - Liege - Nürburgring - Kopřivnice 2007.
1.9.2007 klikni Rallye Vídeň-Kopřivnice, oslavy 110. let Tatry
Fotografie z poslední části Rallye Vídeň-Kopřivnice a oslav 110. let Tatry.
14.10.2007 klikni 2 hodiny Le Mošnov 2007
Alois Mark Team v závodě 2 hodiny Le Mošnov 2007. Reportáž z vytrvalostního závodu motokár na starém letišti v Mošnově.
19.2.2008 klikni Retro 2008
Naše bílá T603 a stříbrná T603 pana Vojtěcha Čípa se zúčastnily natáčení do pořadu RETRO České televize. Pořad by měl být odvysílán některou středu ještě před koncem března 2008 na ČT2 kolem 22:00.
28.- 29.3.2008 klikni HISTORIC Valašská Rallye 2008
Další vavříny pro Tatru T603-2 GT. Posádka Tomáš Procházka - Jiří Procházka, Alois Mark Teamu vybojovala v populární a nejvýznamnější automobilové rally na Vsetínsku 2. místo v Mistrovství České Republiky poháru historických automobilů.
26.4.2008 klikni Setkání bývalých soutěžních jezdců a mechaniků továrního týmu Tatra
Setkání bývalých soutěžních jezdců a mechaniků továrního týmu Tatra. Jezdci a mechanici vzpomínali na dobu největší slávy soutěžních šestsettrojek.
14.6.2008 klikni Velká cena Hlučína 2008
Reportáž z 1. ročníku Stíhacího závodů veteránů o Velkou cenu Hlučína 2008.
19.7.2008 klikni 3. ročník setkání pod Trúbou 2008
Reportáž z 3. ročníku Setkání pod Trúbou 2008. Již tradičně se naše T603-2 GT zúčastnila setkání na domácím štramberském okruhu.
4.10.2008 klikni Polygon 2008
Reportáž z prezentačního setkání pro sponzory a přátele Tatra 603 Teamu a ukončení sezony Tatra klubu české republiky.
21.9.2014 klikni Mistrovství a Pohár ČR a Evropský Pohár minikár 2014
Jakub Procházka - pravnuk zasloužilého mistra sportu Aloise Marka - vybojoval svůj první titul Mistra České republiky ve slalomu minikár 2014.
8.10.2015 klikni Renovace sériové T2-603 rok výroby 1974
Vzhledem k tomu, že správnému Tatrovákovi jedna T603 nikdy nestačí, nechali jsme se přemluvit ke spolupráci na renovaci kamarádovy T2-603 z roku 1974...
15.2.2016 klikni Mistrovství a Pohár ČR a Evropský Pohár minikár 2015
Neuvěřitelnou sérii závodů zajel Jakub v minikárové sezóně 2015, vyhrál vše, co se dalo. Na své červenobílé minikáře, vždy dovezl znak TATRY do cíle na 1. místě. K titulu mistra ČR přidal vítězství v Poháru České republiky a také obhájil Evropský pohár.
11.11.2016 klikni Mistrovství a Pohár ČR a Evropský Pohár minikár 2016
Další neuvěřitelné výsledky závodů, zajel Jakub v minikárové sezóně 2016 v kategorii M2. Ke dvěma titulům mistra ČR v kategorii M1 přidal Jakub do třetice titul mistra ČR v kategorii M2. V Evropském Poháru a Poháru České republiky vybojoval druhá místa.



copyright, právo na obsah , počítadlo návštěv , stránka změněna: , webmaster