Neuvěřitelnou sérii závodů zajel Jakub v minikárové sezóně 2015, vyhrál vše, co se dalo.
Na své červenobílé minikáře, vždy dovezl znak TATRY do cíle na 1. místě.
Šestnáct startů – šestnáct vítězství pro Jakuba Procházku.
K titulu mistra ČR přidal vítězství v POHÁRU ČESKÉ REPUBLIKY a také obhájil
EVROPSKÝ POHÁR, když za sebou nechal 22 jezdců z celé České a Slovenské republiky.
Zakončil tak úspěšnou sezónu v roce 2015 s celkovým umístěním:
1.místo v Evropském poháru
1.místo v Mistrovství České republiky
1.místo v Poháru České republiky
Celkem startoval v 16. závodech po celé České a Slovenské republice.

V krátkosti se ohlédneme, jak se rodila některá rozhodující první místa. Je nutné předeslat, že
náš tým má v jedné osobě Tomáše Procházky trenéra, mechanika, vedoucího, dopravce atd. Vše vzniká v jedné garáži. Při závodech Jakuba doprovází pár rodinných příslušníků.
Vyrážíme většinou den předem, ubytujeme se a pokud čas dovolí, prohlédneme si trať.
A jak vypadá jeden závodní den?
Budíček je v 6:00 ráno, lehká snídaně a jede se na místo závodu, kde se setkáváme s kamarády a soupeři. Vítají nás u svých karavanů, vylézají zkřehlí ze stanů, ale vždy
s úsměvem z opětovného shledání. Minikáry se řadí v depu a v 8:00 začíná technická přejímka závodních strojů. Kontroluje se řízení, brzdy, pneumatiky a někdy i rozvor. Zvláště v Čechách
v Českém Krumlově jsou na to hákliví. Jednou jsme neprošli kontrolou a museli jsme upravit rozvor přidáním podložek o 2mm, což se nakonec ukázalo být výhodou. Následuje rozprava, kdy jsou
jezdci a trenéři seznámeni s průběhem celého závodu. Po ní se závodníci seznámí s celou tratí, prochází si slalomové úseky a hledají ideální jezdeckou stopu. V 9:00 hod. usedají do závodních
strojů a absolvují dvě povinné tréninkové jízdy, z nichž je jedna měřená.
V šesti kategoriích startuje přibližně sto jezdců a kolotoč startů se v pravidelných třicetivteřinových intervalech po jednom závodníkovi spouští z kopce dolů mezi tři slalomové
úseky. Všechny sleduje setinová časomíra, bedlivé oči brankových rozhodčích a každého jezdce představuje a doprovází hlasatel a lemující špalíry diváků na trati. Jede se za každého počasí od
ranních mrazíků přes letní vedra i ve velkých průtržích mračen. Jakubovi vyhovuje mokrá a strmá trať, na které se stírá rozdíl v konstrukci káry. Do popředí se derou jízdní vlastnosti a technická
zdatnost jezdce. Jak se hodnotí jízda? Rozhoduje čas a trestné body. Na brankové úseky se najíždí podle barev, červené bójky zprava a zelené bójky zleva. Sražení bójky se hodnotí plus dvěma sekundami a
neprojetí branky sto trestných sekund navíc. Po projetí poloviny jezdců je prováděn výtah jezdců na laně za traktorem. Po tréninku ve 12:00 hodin začínají tři závodní jízdy, z kterých se většinou
započítávají každému jezdci dvě nerychlejší.
Kolotoč jízd se zastavuje kolem 16 hodiny. Po půlhodinové přestávce je vždy vyhlášení výsledků a předání pohárů třem nejlepším jezdcům na stupních vítězů. Po závodech chvilkové
posezení s kamarády při večeři a sdílení zážitků z celého dne. V 19:00 hodin se vracíme na ubytovnu. Druhý den opakujeme celý kolotoč znovu s tím rozdílem, že se po závodech vracíme domů.
Jsme unaveni, ale i spokojeni zanecháváme za sebou města Český Krumlov, Litoměřice, Mladou Boleslav, Prahu, Nový Bor, Trnavu, Nitru, Žilinu atd.
To všechno jsou krásné vzpomínky na minikárovou sezónu 2015.
MISTROVSTVÍ ČESKÉ REPUBLIKY 2015
První kolo MČR se jelo v sobotu 6.6.2015 v Dolním Cetně u Mladé Boleslavi. Závod byl velmi silně obsazen 92. jezdci v pěti kategoriích. Hotové peklo však na všechny připravilo
tropické počasí, se kterým se závodníci museli vypořádat.
Ve stínu bylo 32°C a na asfaltové dráze v kombinézách, přilbách a rukavicích byly přímo galeje. Závod probíhal od 8 hod. ranní do 16 hodin. Trať měřila 600 m a měla nezvykle
postavené slalomové tři úseky. Jakubovi se dařilo a úspěšně vstoupil do obhajoby loňského titulu Mistra České republiky. Mezi 16 závodníky v kategorii M1 zvítězil s náskokem 12 s.
Druhé kolo se jelo v Libři u Prahy, ale Jakub se závodu pro nemoc nezúčastnil.
Třetí kolo proběhlo v Žalticích u Českého Krumlova, kde opět vyhrál.
Čtvrté kolo MČR se jelo v Ústí nad Orlicí pod rozhlednou Andrlův Chlum. Parkoviště u turistické chaty Hvězda se zaplnilo 93 závodníky. Závodníci na rozpravě byli seznámeni
s 510m dlouhou tratí. Poté byly odstartovány dopolední tréninky. Odpoledne pokračoval závod třemi jízdami. Ve všech Jakub kraloval, bez trestných bodů vyhrál a s přehledem vybojoval titul
mistra ČR. Jakubovi se podařilo obhájit titul mistr ČR z loňského roku, který převzal koncem roku v Praze.
Výsledky MČR v Ústí nad Orlicí:
1. Jakub Procházka |
A.MARK TATRA TEAM |
132,44 s |
2. Adam Zvířecí |
Minikáry Libeř Praha |
135,52 s |
3. Tereza Čapková |
AMK Škoda Mladá Boleslav |
139,62 s |
Konečné pořadí MČR 2015:
1. Jakub Procházka |
A.MARK TATRA TEAM |
3 bodů |
2. Adam Zvířecí |
Minikáry Libeř Praha |
5 bodů |
3. Tereza Čapková |
AMK Škoda Mladá Boleslav |
9 body |
EVROPSKÝ POHÁR 2015
První kolo:
V sobotu 16.5.2015 vyjel Jakub za obhajobou prvenství z minulého roku v Evropském poháru do Nových Sadů nedaleko Nitry. Trať patří mezi nejdelší v závodech minikár a měřila 900m.
Úvodní start v EP se Jakubovi vydařil a s přehledem si dojel pro 1.místo.
Druhé kolo:
Velice deštivý a chladný víkend přivítal závodníky v Těrlicku. Sobotního 2. kola Evropského poháru se zúčastnilo téměř 80 jezdců z Moravy, Česka a Slovenska. Po tréninkových jízdách
přešlo mrholení v prudký trvalý déšť. V kategorii M1 startovalo 16 jezdců na trati dlouhé 500m s převýšením 54m. Jakub Procházka opět byl nejrychlejší ve všech jízdách a v součtu dvou jízd s
náskokem 17 s zvítězil.
Třetí kolo:
V sobotu 19.9.2015 se uskutečnilo poslední kolo EP za účasti českých a slovenských jezdců. Závod se jel v Hlubočkách u Olomouce na trati dlouhé 520 m. I přes potíže technického
rázu s ložiskem na kole minikáry, Jakub svoje vítězství potvrdil výhrou v třetím závodě EP.
3.kolo EP v Hlubočkách:
1. Jakub Procházka |
A.MARK TATRA TEAM |
138,74 s |
2. Tereza Čapková |
AMK Škoda Mladá Boleslav |
139,88 s |
3. Natálie Píšová |
AMK Škoda Mladá Boleslav |
142,72 s |
Po titulu MČR se stal Jakub Procházka také vítězem Evropského poháru.
Konečné pořadí EP 2015:
1. Jakub Procházka |
A.MARK TATRA TEAM |
60 bodů |
2. Michal Oberta |
Moto Baby Klub Žilina |
46 bodů |
3. Adam Zvířecí |
Minikáry Libeř Praha |
40 bodů |
POHÁR ČESKÉ REPUBLIKY 2015
V PČR Jakub nastoupil v devíti závodech a vždy dojel na prvním místě.
Víkendové klání v Rožnově pod Radhoštěm ukončilo sérii závodů minikár. Za velmi nepříznivého, deštivého a chladného počasí se jelo v sobotu 26.9.2015 10. kolo PČR.
Tři závodní jízdy se hodnotily systémem A+. To znamená, započítávala se nejrychlejší jízda. Jakub na TATŘE opět nezklamal a zvítězil rozdílem 3,53 sekund před druhou Natálií Píšovou.
Sobotní výsledky:
1. Jakub Procházka |
A.MARK TATRA TEAM |
69,98 s |
2. Natálie Píšová |
AMK Škoda Mladá Boleslav |
73,51 s |
3. Tereza Čapková |
AMK Škoda Mladá Boleslav |
73,81 s |
Nedělní závod 27.9.2015 se jel jako Finále ČR a SR. Hodnotilo se systémem „B“, kdy se sčítaly dvě nejrychlejší jízdy ze tří. Za příznivějšího počasí startovalo 82 jezdců z Čech,
Moravy a Slovenska. Alois Mark TATRA TEAM postavil do závodu poprvé i druhou minikáru, řízenou tříletým Filipem Procházkou, který ve svém prvním závodě obsadil 15.místo. Jeho bratr Jakub Procházka
zvítězil i v posledním letošním závodě a k titulu mistra ČR, vítěze Evropského poháru připojil i celkové vítězství v PČR.
Rok 2015 byl pro něj velice úspěšný a v žádném z šestnácti závodů, kterých se zúčastnil, nenašel přemožitele.
Nedělní výsledky:
1. Jakub Procházka |
A.MARK TATRA TEAM |
134,39 s |
2. Adam Zvířecí |
Minikáry Libeř Praha |
137,69 s |
3. Tereza Čapková |
AMK Škoda Mladá Boleslav |
138,81 s |
15. Filip Procházka |
A.MARK TATRA TEAM |
281,16 s |
Konečné pořadí PČR 2015:
1. Jakub Procházka |
A.MARK TATRA TEAM |
180 bodů |
2. Adam Zvířecí |
Minikáry Libeř Praha |
151 bodů |
3. Natálie Píšová |
AMK Škoda Mladá Boleslav |
147 bodů |
Slavnostní vyhlášení a předání titulu mistra ČR a vítěze PČR proběhlo 31.10.2015 ve Smetanově síni Autoklubu ČR v Praze. Jakub Procházka se ho bohužel pro nemoc nemohl zúčastnit a tak
poháry za něj přebral jeho dědeček Jiří Procházka.