Vzhledem k tomu, že letos v srpnu to bude 40 let, kdy Tatra Aloise Marka T 603-2 B5 projela vítězně cílovou páskou na Nürburgringu,
přemýšleli jsme s bráchou, že by bylo dobré vyvézt Tatru na legendární Nordschleife a symbolicky ji provézt celým dvaadvaceti
kilometrovým okruhem. Naskytla se však jiná velice zajímavá možnost. Galia Rallye Team Závišice ve spolupráci s panem Jiřím Raškou
- organizátorem automobilových soutěží
pořádají Marathon Závišice - Monte Carlo. Jedná se o dálkový maratón pro vozy vyrobené
ve východní Evropě do roku 1987 se startem v Závišicích a cílem v Monte Carlu.
A protože v roce 1960 byly tři Tatry 603 připraveny vydat se do Monaka na Rallye Monte Carlo, ale nebyly tam puštěny ÚAMK Praha,
tak se my pokusíme v šibeničním termínu Tatru připravit a maratónu se zúčastnit. Snad se nám to podaří Tatra vydrží a šestsettrojka
se do Monte Carla v soutěži dostane, i když s téměř 50-ti letým zpožděním.
Kupodivu to na čem většina akcí ztroskotá, se nám částečně podařilo. Samozřejmě, že jde o sponzory prozatím
máme přislíbeného hlavního sponzora firmu
Spedos - výrobce dveřních a vratových systémů
jako druhý sponzor je firma
Dytron s.r.o.
zabývající se konstrukčními pracemi pro zákazníky z oblasti automobilového průmyslu.
našel se i třetí sponzor je to
MammoCentum Nový Jičín. Soukromá
RDG Ambulance MUDr. Mutina Zdeněk. Mammocentrum je specializované pracoviště akreditované ministerstvem zdravotnictví, které se
věnuje onemocněním prsu. Jeho cílem je jednodenní diagnostika a terapie, poskytování pod jednou střechou všech nezbytných služeb
spojených s diagnostikou a léčbou těchto onemocnění. V Mammocentru pracují pouze nejlepší specialisté ve svých oborech.
a čtvrtým sponzorem je německá firma se zastoupením v ČR
Walter AG Tübingen
jeden z vedoucích světových výrobců nářadí ze slinutého karbidu, ostřiček nástrojů
a frézovacích nástrojů s výměnnými břitovými destičkami ze slinutého karbidu.
a na poslední chvíli se objevil i pátý sponzor firma
Fotomorava Dodavatel veškerého fotopříslušenství a zhotovitel fotografií.
Samozřejmě že nesmíme zapomenout na poděkování našim kolegům a kamarádům bratrům Hajduškovým z
Tatra 603 teamu , kteří nám do maratónu
zapůjčili spoustu dílů, které by se mohly hodit. Doufáme, že je nebudeme potřebovat.
O víkendu 3.-4.6.2006 proběhly další přípravné práce na T 603 pro účast v maratonu Závišice - Monte Carlo.
Šestsettrojka dostala nové zadní tlumiče, vyčistili jsme zadní brzdové válečky a vyměnili brzdové obložení, za zrychlení
prací děkujeme kamarádům, kteří se ujali nanýtování nového obložení.
Nás s bratrem čekala výměna vnitřního gufera pravého
zadního kola, milé překvapení bylo, že se všechny šrouby podařilo bez problémů povolit a se stažením ložiska také nebyl
problém.
Následovala rovněž výměna manžet zadní poloosy. Zda je vše jak má být poznáme po naplnění převodovky olejem.
Motor čeká rovněž na náplně a nové svíčky, byly vyměněny 3 fajfky ke svíčkám, přeměřeny kabely a seřízeny vůle ventilů.
Dnes by měla být nová brzdová trubka k levému zadnímu kolu a opravené výfuky. Dále Tatra čeká již jen na nové obutí a
zahájení testování, zda vše šlape jak má.
První testovací jízda proběhla do Frenštátu pod Rad. kde jsme zjistili, že se nadměrně zahřívá pravé zadní kolo
a navíc se od něj ozývají nějaké rány hlavně při průjezdu kruhovým objezdem, kdy se po sobě rychle střídá pravá-levá-pravá zatáčka.
Zahřívání jsme odstranili povolením čelistí a lanka ruční brzdy, ale z těch zvuků jsme měli strach jestli jsme něco při výměně gufera
špatně nesložili zpět a nechodí poloosa v nohavici. Vyrazili jsme tedy testovat na parkoviště u Tatry. Brácha sedl za volant a já
strčil hlavu do díry za zadními sedadly. Brácha začal nejdříve pomalu kličkovat po parkovišti, ale já jsem vzadu nic neslyšel ani neviděl.
Tak jsme zrychlili a dali prudší zatáčky, pořád nic a vše vypadalo O.K. Tak brácha ještě zrychlil, to jsem už měl co dělat abych se udržel,
pohled na ubíhající cestu pod koly, naklánění a kvičení gum, které se na odlehčené straně už téměř nedotýkaly asfaltu, vyvolával podivné
pocity v mém žaludku, ale na nic jsem nepřišel. Tak jsme zastavili a já si na něco vzpomněl. Sundal jsem zadní sedadlo a vyndal náhradní rozdělovač. A závada byla odstraněna :-) rozdělovač se pod sedadlem překuloval a podtlaková regulace vždy klepla o podlahu. :-)
Myslím, že bráchova jízda by byla těžkou konkurencí mistru Pavelkovi do filmu Šťastnou cestu :-)
Ještě jsme nechali u pana Maralíka z Krmelína opravit hlavní brzdový válec a pro jistotu vyměnili i spojkový. Teď už T603 čeká na
páteční přejímku závodních strojů.
Mimochodem v pondělí večer jsem byl potvrdit přihlášení do maratonu u pořadatelů Rallye Team Galia a zeptat se jestli taky pojedou.
Lumír Galia říkal, že samozřejmě, tak jsem se zeptal s čím a on odpověděl, že s tím bílým R-kem co je na dvoře. Tak jsem polkl a zeptal se
jestli myslí tu do šroubku rozebranou karoserii, co mají na kozlících a právě ji stříkají zřejmě základní bílou barvou, na finální to
vypadalo dost matně. A na dotaz jestli to v neděli pojede mi bylo řečeno, že samozřejmě :-)
Ve čtvrtek 15.6.2006 v poledne, 3 dny před startem mi volali pořadatelé, že se start maratonu odkládá z důvodů nízké účasti, jelikož někteří účastníci
nestihli připravit svá vozidla. Byli jsme z toho značně zklamaní, neboť jsme měsíc na Tatře makali, vše měli připraveno a na poslední chvíli závod
přeložili. No alespoň je více času k otestování šestsettrojky a případné doladění.
7.7.2006 Pořadatelé oznámili nový a již pevný termín Maratonu Závišice - Monte Carlo na neděli 17.9.2006 10:00 hod, prý je přihlášena i jedna Tatra T 613 takže nebudeme hájit barvy Tatry sami :-)
15.9.2005 Start Maratonu Závišice - Monte Carlo potvrzen časový plán zde: