Na letošní ročník Setkání pod Trúbou nasadil náš Alois Mark Team oba své závodní vozy. Za volant T 603-2 GT již tradičně
usedl Jiří Procházka. Druhý vůz, Ford Escort RS 2000 v roli Safety Caru vodil na štramberském okruhu po celou dobu 3.ročníku Setkání pod
Trúbou, Tomáš Procházka.

Sobotní ráno bylo po týdenním dešti jako vymalované, i když malinko chladnější, ale to se s přibývajícími hodinami
zlepšovalo a v odpoledních hodinách si „škodovkáři“ přáli, aby se opět ochladilo. Nutno říci, že ve výběru datumu, co se týče počasí,
měl ředitel Setkání pan Jiří Raška již počtvrté šťastnou ruku.
Po běžných administrativních přejímkách proběhla rozprava s jezdci, kde pan Raška oznámil, že v letošním ročníku se nebudou
měřit časy. Pojedou se pouze tři seznamovací kola a potom dvakrát tři předváděcí jízdy bez měření časů. Na jezdcích bylo znát mírné
zklamání, které však s prvním zaburácením jejich strojů zcela zmizelo a všichni si setkání spokojeně užívali. Důvodem zrušení měření časů
byla bezpečnost jezdců na stále špatném povrchu trati a také menší počet traťových komisařů oproti minulým ročníkům, které se podařilo
sehnat.
Následně k jezdcům promluvilo i několik hostů, mezi nimiž byl i pan Karel Rosenkranz, který pohovořil o historii okruhu a
úspěších Tater T 603 nejen na tomto okruhu, ale i v Marathonech de la Route. Na závěr neopomněl zmínit naši T 603-2 GT, která zde byla
letos jako jediný zástupce soutěžních šestsettrojek, které zde v minulosti závodily.
Do seznamovacích jízd jako první nastoupili motorkáři. Prostorem bývalého startu u sv. Kateřiny opět po roce zaburácely
motory závodních motocyklů, vzduch byl cítit spáleným benzínem okořeněným kapkami rycínu a nad závodními stroji se vznášel modravý oblak
dýmu. Safety Car vyrazil na trať a za ním celá skupina motocyklů bez rozdílů kubatur či roku výroby. Seznamovacími jízdami prováděl
Safety Car, na pokyn ředitele setkání, všechny kategorie závodních strojů maximální rychlostí 60 km/h. To se moc nelíbilo zejména
motocyklům, ale nikdo z nich si i přes poznámky typu: „Dyť máš "eReSo", tak na to trochu šlápni! Jedu pořád jedničku, dvojku. Mě se to tu
ulejvá, tak jeď, jeď!“ nedovolil Safety Car předjet.

Další na řadu přišly formule a bylo se skutečně na co dívat. Jejich počet se totiž oproti loňským ročníkům prakticky
zdvojnásobil. Už v seznamovacích jízdách předvedli piloti formulí několik atraktivních předjížděcích manévrů a diváci si tak přišli
opravdu na své.
Největší a nejočekávanější kategorie Závodních automobilů vyrazila do seznamovacích jízd společně s Formulemi, ale na trať
vyrazily až po nich. Každý z jezdců závodních automobilů to pojal po svém. Někteří se rozhodli své miláčky pošetřit a příliš je netrápit
na špatném povrchu trati. Jiní naopak podlehli závodním touhám a neodolali závodní jízdě na uzavřené trati. Pro naši T 603-2 GT jsme
zvolili zlatou střední cestu, zbytečně jsme ji netrápili, ale zároveň svižnou a atraktivní jízdou diváky nezklamali.

Po seznamovacích jízdách následovala menší polední přestávka, kterou jezdci využili k občerstvení a vzájemným debatám. V
depu byla, oproti předešlým ročníkům, cítit poklidná atmosféra, kterou zřejmě navodil i fakt, že se letos nezávodí a vyhraje každý, kdo
se zúčastní. V minulých ročnících byla atmosféra také příjemná a přátelská, ale přeci jen mírné napětí a předstartovní horečka u každého
z jezdců byla.
Polední přestávku ukončil ředitel setkání Jiří Raška svoláním motocyklů k jejich prvním předváděcím jízdám. Zřejmě
stoupající odpolední teploty měly za následek, že se několik motocyklů nepodařilo nastartovat a tak se jejich pole o několik kousků
zmenšilo .
Vysoké odpolední teploty se podepsaly i na Formulích především značky Škoda, kdy se několika vozům při startu odlévala
vařící voda a utíkala pára z expanzky jako z „papiňáku“. Smůlu a zároveň štěstí měli i Novosadovi s jejich F3 Škoda MTX 1 - 01, kdy
krátce po startu z jejich formule vystřelilo víčko z expanzky a odkutálelo se bokem do trávy. Naštěstí to viděla slečna traťová komisařka,
která byla shodou okolností z vesnice odkud Novosadovi pocházejí a dobře je znala. V další krátké přestávce pak běžela s víčkem asi 3km
do depa, aby Novosadovi mohli nastoupit i do druhých předváděcích jízd.

Problémy s chlazením se začaly stejně jako loni objevovat i u paní Ireny Bauerové na voze Škoda 1100 coupe B6, ale
tentokrát to těsnění pod hlavou vydrželo a její kupátko tak letos absolvovalo všechny jízdy setkání. Pro naše „GéTéčko“ to byly opět
ideální podmínky a teprve vždy při posledním kole rozjížďky se dostávala do optimální teploty.
V podobném duchu proběhly i druhé předváděcí jízdy, jen po poslední jízdě Formulí jsme poněkud déle čekali, než se vrátí do
depa. Proč tomu tak bylo jsem se dozvěděl až po skončení všech jízd. K bráchovi do Safety Caru (mimochodem, ten si setkání užil nejvíce,
neboť na štramberském okruhu odkroužil 24 kol) přisedl na poslední jízdu Formulí fotograf a nechal si je na rovince pod Trúbou seřadit
jako na startu, aby mohl udělat nádherné fotografie s hradem v pozadí.

My z kategorie závodních automobilů jsme si zase užili poslední návrat do depa, kdy jsme se s ostatními jezdci domluvili,
že se s diváky ve vracečce u Dallasu rozloučíme extra pomalou jízdou po vnějším okraji trati. Diváci se na oplátku rozloučili s námi
potleskem a celé odpoledne až do sobotního podvečera měli možnost sledovat nádherné stroje, kterých se zde letos pod Trúbou sešel velice
hojný počet.
Na závěr setkání pan Jiří Raška poděkoval všem zúčastněným za bezproblémový průběh setkání a za pomoc traťovým komisařům a
všem organizátorům a sponzorům, bez nichž by se setkání nemohlo uskutečnit. Po té od něj obdržel každý účastník setkání upomínkové
předměty a malý pohárek. Tradičně rozdal i poháry starostů obcí, Štramberk, Závišice a Rybí. I Poháry V. Ondřejíka, M. Hrubého a A. Marka,
o které se v minulých ročnících soutěžící prali s časem, našly letos své majitele. Jednalo se v kategorii Formulí a Motocyklů o
jubilanty letos slavící 80-té narozeniny. V kategorii Závodních automobilů si Pohár A. Marka za svou pravidelnou účast ve všech
obnovených ročnících setkání a jediný závodní automobil, který zde v původních závodech pod Trúbou soutěžil, odvezla naše legendární
T 603-2 GT Zasloužilého Mistra sportu Aloise Marka.

Tím, kdo by si však zasluhoval největší odměnu a na koho žádný pohár nezbyl, je však pan Jiří Raška a tímto mu za náš
Alois Mark Team a určitě i za ostatní jezdce děkujeme za organizaci setkání a těšíme se na 4. ročník setkání pod Trúbou 2009.
Za Alois Mark Team Jiří a Tomáš Procházkovi.