Tatra 603-2 B5
Marathon de la Route ' 1966
zasloužilého mistra sportu Aloise Marka



Monopost TATRA T607


20.7.1952 klikni Šternberk - Ecce Homo 1952
Mezi monoposty se očekával souboj továren Škoda-Tatra. Kopřivnická automobilka vyhrála trénink díky Pavelkovi, který nakonec dominoval celkem výrazně i samotnému závodu, když zvítězil s náskokem 2,5 minuty před Bobkem na Škodě. Josef Chovanec na druhém monopostu Tatra T607 závod pro poruchu nedokončil. Alois Mark se závodu zúčastnil jako mechanik.
1953 klikni Pražská cena míru
Tohoto závodu se Alois Mark zúčastnil jako mechanik. V závodě zvítězil Adolf Veřmiřovský s Tatrou T607 monopost před Chovancem na Tatře T607 monopost
28.6.1953 klikni Šternberk - Ecce Homo 1953
Alois Mark ještě jako mechanik. První místo získává Jaroslav Pavelka před Adolfem Veřmiřovským oba na monopostech Tatra T607 monopost.
1954 klikni Gottwaldov 1954
Fotografie Monopostu T607 ze závodů v Gottwaldově, Alois Mark opět jako mechanik. Vítězí Adolf Veřmiřovský na Tatře T607 monopost.
11.7.1954 klikni Šternberk - Ecce Homo 1954
Prudký déšť se spustil při startu hlavního závodu závodních vozů a nejsilnějších sportovních vozů do 3000 ccm. Naštěstí to nezpůsobilo nějaké vážné nehody. Dobrou jízdou zde potřetí triumfoval Jaroslav Pavelka sledován týmovým kolegou Adolfem Veřmiřovským, oba na vozech Tatra T607 monopost.
září 1955 klikni Cena Prachovských skal
Fotografie z prvního závodu Aloise Marka s monopostem T607 (verze bez ejektorů - s nižším výkonem) na Ceně Prachovských skal, kde získal druhé místo. Pavelka a Veřmiřovský závod nedokončili pro technické závady.
1955 klikni Louny
Fotografie ze závodů monopostů v Lounech, zvítězil Adolfem Veřmiřovským, Alois Mar skončil na druhém místě.
9.6.1957 klikni Šternberk - Ecce Homo 1957
Poslední závod dne obstaraly silnější třídy sportovních vozů a závodní vozy ve společném závodě. Monopostům dominovala, jak jinak, Tatra. První místo získal Adolf Veřmiřovský, Alois Mark vybojoval opět druhé místo, Metoděj Přikryl skončil na třetím místě. Všichni na monopostech Tatra T607.
16.10.1957 klikni Hranice - Valašské Meziříčí
Fotografie Monopostu T607 z testování maximální rychlosti na měřeném úseku mezi Hranicemi na Moravě a Valašským Meziříčím. Adolf Veřmiřovský s monopostem bez úprav, v provedení jak jezdil na všech rychlostních závodech (chlazení tlačnými ventilátory bez ejektorů, obsah 2545 ccm, výkon 160k při 6500 ot/min.) dosáhl na třetí pokus (kvůli potížím s kvalitou zapalovacích svíček) průměrné rychlosti v obou směrech 207,972 km/h. Tato rychlost byla uznána jako československý národní rekord. Připravoval se i monopost pro další rychlostní rekord s aerodynamickým krytem kol a kabiny řidiče, o výkonu 132,4 kw (180 k) až 147,1 kw (200 k) při 7500 až 8000 ot./min., ale z bezpečnostních důvodů k měření již nedošlo.
22.6.1958 klikni Šternberk - Ecce Homo 1958
V kategorii silných monopostů, stejně jako v předcházejícím ročníku, zvítězil Adolf Veřmiřovský, druhý skončil Metoděj Přikryl a bronz získal Miroslav Berkman, všichni na monopostech Tatra T607. Alois Mark startoval v tomto ročníku na voze T605 Junior.

 

 



copyright, právo na obsah , počítadlo návštěv , stránka změněna: , webmaster