K výročí 120 let od prvního motoristického závodu na Českolipsku, uspořádal pořadatel o víkendu 13.-14.5.2023 pod záštitou Škody Motorsport na Autodromu v Sosnové závody historických automobilů a motocyklů
1.ročník Sosnová Classic 2023.
Tohoto podniku jsme se zúčastnili se třemi závodními Tatrami T603 GT a B5 a pod svá křídla Alois Mark Tatra team jsme přibrali i čtvrtou Tatru T603 B6 bratří Hajdušků.
Za volant původní soutěžní bílé T603-2 GT st.č. 21 zasloužilého mistra sportu Aloise Marka usedl jeho nejstarší vnuk Jiří Procházka se spolujezdcem Pavlem Fojtíkem. Druhou bílou T603-2 GT st.č.22
pilotoval Jaromír Veřmiřovský se spolujezdcem Ondřejem Záborským.Třetí, žlutou T603-2 B5 st.č.44 tvořila posádka druhý vnuk a pravnuk Tomáš a Jakub Procházkovi a za volantem čtvrté oranžové T603-2 B6 st.č.5
byl Stanislav Hajdušek, ke kterému na horké sedadlo spolujezdce usedl náš hlavní mechanik-kuchař Alois Mark Tatra Teamu – Marek Motloch.
Tatry byly zařazeny do kategorie AUTA 2 SPORTOVNÍ A ZÁVODNÍ DO ROKU 1970 a celý závodní víkend byl rozdělen na 2 sobotní a 2 nedělní samostatné závody, které byly nakonec hodnoceny i v absolutním pořadí.
Ačkoli se jednalo o velice technickou, spíše motokárovou trať, tak mohutné Tatry zajížděly hned od prvního závodu nejrychlejší časy ve své kategorii. V prvním sobotním závodě byl nejrychlejší s oranžovou
T603 Stanislav Hajdušek a hned o 0,08 sekund za ním byl se žlutou T603 Tomáš Procházka, čtvrtý nejrychlejší čas měla bílá T603 Jaromíra Veřmiřovského, před kterého se o 0,8sekundy vklínil Ivo Smutný na velice
rychlém závodním voze Talbot Lago. Jiří Procházka, jehož původní soutěžní bílá T603 GT byla na konci 60-tých let odkoupena Aloisem Markem a přestavěna na sériovou verzi. Přestože nedisponuje takovým výkonem jako
první tři tatry dokázala se dosaženým časem vejít do TOP 10 nejrychlejších vozů v kategorii.
Ve druhé sobotní jízdě Tatry opět zrychlily a nejrychlejší čas tentokrát zajel Tomáš Procházka se žlutou T603, o vteřinku za ním byl s oranžovou T603 Stanislav Hajdušek. Posádka Jaromír Veřmiřovský – Ondřej Záborský
si na 2. závod prohodila sedadla, Ondra se opřel do pedálů a byl z toho třetí nejrychlejší čas závodu o vteřinu před jezdcem Pavlem Valouškem na Ausitn Healey. Bílá T603 Jiřího Procházky si udržela svou desátou
příčku. Po téměř 60-ti létech tak bylo možno opět vidět ve výsledkové listině tři Tatry 603 na prvních třech místech.
Na nedělní závod jsme se rozhodli poprvé nominovat za volant žluté T603 B5 mladičkého, ale velmi zkušeného přeborníka v Autoslalomu Jakuba Procházku. Požádali jsme proto při večerním tréninku
pořadatele o výjimku, aby Jakub mohl řídit dvouapůllitrový osmiválcový závodní speciál. Své schopnosti musel ukázat před samotným škodováckým jezdcem Emilem Lindholmem, úřadujícím Mistrem světa v rallye v kategorii
WRC2, který usedl vedle Jakuba na sedadlo spolujezdce. Po absolvování tří tréninkových kol byl Emil Lindholm spokojen a Jakub dostal povolení ke startu v nedělním závodě na divokou kartu.
Emil Lindholm a Jakub Procházka.
V prvním nedělním závodě zajel nejrychlejší čas opět Stanislav Hajdušek, za ním na druhém místě s odstupem 8 vteřin byl Jakub Procházka, který soupeřil nejen s časem, jak je zvyklý z autoslalomu,
ale poprvé i s ostatními jezdci na trati. V dopoledním tréninku měl Ondřej Záborský drobný výlet mimo trať, a tak k prvnímu závodu za volant bílé T603 usedl opět Jaromír Veřmiřovský a malinko zvolnil na sedmé místo.
Jiří Procházka s druhou bílou T603 naopak zrychli a posunul se hned o 3,5 vteřiny za Jaromíra na 8. místo.
Ondrův výlet mimo trať v dopoledním tréninku.
Druhý nedělní závod opět opanoval nejrychlejším časem Stanislav Hajdušek vteřinku za ním skončil a dotahoval se Jakub Procházka, který si rychle zvykl na soupeře kolem sebe a dokonce byl o 0,004
sekundy rychlejší než jeho otec Tomáš v sobotním závodě. Jaromír Veřmiřovský opět zrychlil a posunul se zpět na čtvrté místo. Jiří Procházka svým nejrychlejším časem víkendu obsadil 9. místo.
V absolutním pořadí jízd pravidelnosti, kdy se sčítaly rozdíly časů měřených kol ze všech čtyř závodů, potom svou bílou originální T603-2 GT přesně vodil Jiří Procházka se spolujezdce Pavlem Fojtíkem
a předskočili tak v hodnocení jízd pravidelnosti ostatní Tatry. Ty se za ním pak poskládaly v následném pořadí: Stanislav Hajdušek – Marek Motloch, Tomáš Procházka – Jakub Procházka a Jaromír Veřmiřovský – Ondřej
Záborský.
T603-2 GT č.21 Jiří Procházka - Pavel Fojtík a za nimi T603-2 GT č.22 Jaromír Veřmiřovský - Ondřej Záborský.
T603-2 B5 Tomáš Procházka - Jakub Procházka.
T603-2 B6 Stanislav Hajdušek.
Sobotní odpoledne ukončila módní přehlídka v Dámském Klubu.
Večerní koncert kapely Čechomor.
Sosnová Classic 2023 - T603-2 GT/B5 Marathon de la Route 1965-67