Tatra 603-2 B5
Marathon de la Route ' 1966
zasloužilého mistra sportu Aloise Marka




    Ing. Augustin Lacina CSc.

  narozen: 17. července 1937
  v Kopřivnici


    Od chvíle nástupu do učení měl představu o tom, čeho by rád v životě dosáhl. Chtěl pracovat v oblasti vývoje aut a také chtěl závodit. Ten první cíl se mu splnil, ten druhý jen velmi vzdáleně. Jezdit rychle si vyzkoušel díky nabídce reprezentovat severomoravský kraj v jízdě na bobech. Vyzkoušel řízení dvou i čtyřsedadlového bobu na bobové dráze ve Vysokých Tatrách a v Dubí. Jako voják byl členem motoristického oddílu Dukly Nitra. Usedal na sedadlo navigátora vedle známého automobilového závodníka Karla Cejnara a jako jeho mechanik jej také doprovázel na rychlostních závodech. Byl členem motokárového oddílu Dukly Nitra. Absolvoval mnoho motokárových závodů, z kterých si nejvíce cení vítězství v závodě „O pohár města Nového Jičína“.

    Od roku 1962 usedal v soutěžních vozidlech Tatra T 2 - 603 na sedadle navigátora převážně vedle zasloužilého mistra sportu Jaroslava Pavelky a Jindry Kysučana. V období přípravy ke studiu na vysoké škole přihlížel k aktivitám soutěžního týmu Tatry jen z povzdáli. Po dokončení studia na Vysoké škole byl pověřen vývojem osobního vozidla Tatra T 613 a později vedl odbor výzkumu a zkoušek vozidel.

    V souvislosti s automobilovými soutěžemi s vozidly T 603 si v paměti uchoval vzpomínku, která nese stopy radosti i smutku. Velice si váží doporučení pana Lubomíra Reka, aby mu byl svěřen jeden ze soutěžních vozů T 2 - 603 pro závod „Pod Štramberskou Trúbou“ v roce 1964. Pro vlastní hloupost závod však nedokončil. Odstoupil ze čtvrté pozice v posledním kole, když jezdil za zasloužilými mistry sportu Pavelkou, Veřmiřovským a Markem.

    V roce 1990 odchází pracovat do Tanaxu v Bánovcích nad Bebravou (původně pobočný závod Tatry Kopřivnice), kde vedl odbor zkušeben. V roce 2003 odchází na zasloužilý odpočinek.


Bobová dráha v Tatranské Lomnici, posádka Lacina - Žárský, rok 1958.





Po vítězném závodě „O cenu města Nového Jičína“ - rok 1961.





Těsně před startem motokárového závodu v Bruntále - rok 1961.





Poslední zatáčka před cílem vítězného motokárového závodu „O pohár města Nové Zámky“.





Dvě závodní sezóny působil jako mechanik v závodním týmu majora Karla Cejnara.





Ve své odborné praxi se věnoval také testování konkurenčních osobních vozidel, které byly předmětem zájmu při vývoji osobních vozidel v Tatře. Na fotografii společně s Emilem Kahánkem, autorem mnoha tatrováckých dílenských příruček.





Jeho velkou láskou však byla mnohými zatracována Tatra T 613, s kterou prožil mnoho let aktivního pracovního života.



Augustin Lacina a Bohuslav Stiborek na setkání továrních
jezdců Tatra v zimě 2012, u oranžové repliky T603-2 B5 1967.


Augustin LACINA - úspěchy na vozech T 603

 1962  Kvalifikační soutěž v Jihlavě
   Hrubý - A. Lacina 5. místo.
 1962  Mistrovská soutěž v Kopřivnici
   Z. Čechmánek - A. Lacina .... místo.
 1963  Automobilová soutěž v Bratislavě
   J. Pavelka - A. Lacina 3. místo.
 1963  Mistrovská soutěž v Jičíně
   J. Pavelka - A. Lacina 2. místo.
 1963  Rallye Vltava
   J. Pavelka - A. Lacina 9. místo celkově.
 1963  Mistrovská soutěž Kopřivnice
   J. Pavelka - A. Lacina 5. místo.
 1964  Velká automobilová soutěž Sedlčany
   J. Pavelka - A. Lacina 1. místo celkově a tím i titul Mistr ČR v rallye 1964.
 1964  Štramberský okruh Pod Trúbou
   A. Lacina v posledním kole kvůli jezdecké chybě odstoupil ze 4. místa.
 1964  Mistrovská automobilová soutěž ve Vyškově
   A. Lacina - J. Pavelka (pro tuto soutěž si prohodili role navigátora a jezdce) 4. místo.
 1964  Mistrovská automobilová soutěž Holice
   A. Lacina - Klogner 2. místo.
 1964  Automobilová soutěž v Bratislavě
   J. Raška - A. Lacina 5. místo.
 1965  Mistrovská automobilová soutěž ve Vyškově
   J. Pělucha - A. Lacina 1. místo.
 1965  Automobilová soutěž Sedlčany
   J. Kysučan - A. Lacina 4. místo ve třídě
 1965  Mistrovská automobilová soutěž v Klatovech
   J. Kysučan - A. Lacina 3. místo.
 1965  Rallye Vltava
   J. Pavelka - A. Lacina první ostrý test prototypu T603-2 GT, pro poruchu převodovky nedojeli.
 1966  Mistrovská automobilová soutěž v Lovosicích
   J. Kysučan - A. Lacina 4. místo.
 1966  Mezinárodní „Cordatic Rallye“ se startem i cílem v Budapešti
   J. Kysučan - A. Lacina 2. místo absolutně.
 1965  Velká automobilová soutěž Sedlčany
   J. Kysučan - A. Lacina 4. místo ve třídě B5.



 

 




copyright, právo na obsah , počítadlo návštěv , stránka změněna: , webmaster